Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Kielce - Czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Autor
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Boski Paweł
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Chirkowska-Smolak Teresa
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzesiak Emilia
(1)
Hauziński Aleksander
(1)
Owczarska Beata
(1)
Szacka Barbara (1930- )
(1)
Witkowski Lech
(1)
Łaciak Marcin
(1)
Łomny Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Szkolnictwo
(3)
Pedagogika
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Wychowanie
(2)
"Barwy Preferencji Zawodowych"
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Człowiek a praca
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Enkulturacja
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kariera
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konflikty w pracy a wypadki
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki humanistyczne
(1)
Niewidomi
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław (1913-2011)
(1)
Ojcowie
(1)
Osoba dorosła
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Praca
(1)
Pracownicy
(1)
Preferencje zawodowe
(1)
Przestrzeń edukacyjna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Test "Barwy Preferencji Zawodowych"
(1)
Treść pracy
(1)
Tymowski, Janusz
(1)
Uczniwie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Walka o pokój
(1)
Wsparcie pracujących rodziców
(1)
Współdziałanie
(1)
Wzrok
(1)
Zagrożenia cywilizacyjne
(1)
Zarządzanie
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Czasopisma psychologiczne polskie
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
11 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik
T. 1, nr 1 (2004)-.
Tyt. wg okł.
Streszcz., spis treści ang., pol.
Zawartość zasobu Busko Zdrój
2007 nr 1,3,4
Zawartość zasobu Kielce-czytelnia
2004, nr 1
2005, nr 1/2, 3/4
2006, nr 1-4
2007, nr 1-4
2008, nr1,2
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 260776/ czyt. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Uniwersytet i mądrość.
Zawiera: Floriana Znanieckiego koncepcja ludzi mędrych a dobrych / Jan Szczepański.
Zawiera: Rozważania o uniwersytecie / Jerzy Brzeziński.
Zawiera: Uniwersytet wobec zmiany społęcznej / Jerzy Mikułowski Pomorski.
Zawiera: Ambiwalencja słowa / Anna Zeidler-Janiszewska.
Zawiera: Lewica - prawica - społeczeństwo obywatelskie.
Zawiera: Lewica, prawica, teoria społeczna. Esej raczej ideowy niż naukowy / Leszek Nowak.
Zawiera: Porządek normatywny postotalitarnego społeczeństwa / Grażyna Skąpska.
Zawiera: Intelektualiści u kresu socjalizmu / Richard Rorty.
Zawiera: Strategia korporacyjna i kontrakt w zmianie edukacyjnej i społecznej / Eugenia Potulicka.
Zawiera: Decentralizacja zarządzania oświatą - dylematy holenderskie / Mirosław Szymański
Zawiera: Rolnicza "Solidarność" a proces tworzenia się społeczeństwa obywatelskiego w Polsce / Maria Halamska.
Zawiera: Teoria i empiria w socjologicznych badaniach nad edukacją.
Zawiera: Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji / Lech Witkowski.
Zawiera: Poststrukturalizm i społeczeństwo (refleksje nad teorią M. Foucaulta) / Zbyszko Melosik.
Zawiera: Ewolucja procedur badawczych - z prac toruńskiego zespołu socjologów edukacji / Ryszard Borowicz.
Zawiera: Edukacja regionalna - pytania o realizację / Kazimierz Kossak-Główczewski.
Zawiera: Psychologia wobec edukacji i zmiany.
Zawiera: Przeszłość jest dobra, a ludzie źli / Wiesław Łukaszewski.
Zawiera: Szkic o koncepcjach socjalizacji / Zbigniew Kowalik.
Zawiera: Kształcenie umysłu - na progu edukacyjnej rewolucji / Czesłąw S. Nosal.
Zawiera: Stygmaty i dylematy etyczne w warunkach zmiany społecznej / Wojciech Poznaniak.
Zawiera: Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Społeczne i podmiotowe uwarunkowania / Helena Sęk.
Zawiera: Wzory kultury a indywidualność / Krzysztof Konarzewski.
Zawiera: Psychologia płci jako wyzwanie dla edukacji. Zmiana paradygmatu i zastosowanie wiedzy / Jolanta Miluska.
Zawiera: Odnowa pedagogiki i dylematy oświatowe.
Zawiera: Pedagogika jako dekonstrukcja kultury / Tomasz Szkudlarek.
Zawiera: Wobec wyzwań tożsamości i różnicy (Poza dyskurs edukacji wielokulturowej) / Henry A. Giroux.
Zawiera: Klinika kształcenia jako pedagogika krytyczna / Riccardo Massa.
Zawiera: Przemiany teorii i praktyki edukacyjnej - kolejna faza chronicznego kryzysu czy kształtowanie się nowego ładu oświatowego? / Tadeusz Lewowicki.
Zawiera: Nauczyciel i Inny: dialog pedagogiczny a zagadnienie różnicy / Joanna Rutkowiak.
Zawiera: Pedagogika Freirego wobec postmodernizmu i kondycji akademii / Peter McLaren.
Zawiera: "Szkoły myślenia" w edukacji. Praktyki myślenia wychowawczego - teorie - orientacje edukacyjne / Ewa Rodziewicz.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 160.)
Symbol UKD: 378.4/.6:33(438) 37.016:005 316.344-057.17 331-057.17
Bibliogr. s. 283-295.
Streszcz. ang.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48149 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Bibliogr.
Zawiera: Edukacja w społeczeństwie wiedzy, czyli o zmienionych warunkach działania szkoły: społeczeństwo informacyjne czy społęczeństwo wiedzy? Globalizacja jako cecha współczesnego społeczeństwa. Źródła wyzwań / Marian Niezgoda.
Zawiera: Kilka uwag na temat nowoczesności polskiego systemu oświatowego: nowoczesne społeczeństwo, nowoczesny człowiek,nowoczesność edukacji, drożność systemu,progi selekcyjne, edukacja przedszkolna, szkolnictwo dla niepełnosprawnych, rynek oświatowy, infrastruktura techniczna, nowoczesność programowa, nowoczesność w dydaktyce / Zdzisław Kawka.
Zawiera: Szkolnictwo wyższe jako czynnik modernizacji społecznej. Przykłąd polski okresu transformacji: relacje między szkolnictwem wyższym a otoczeniem, system edukacji jako czynnik rozwoju społeczno-ekonomicznego / Anna Buchner-Jeziorska.
Zawiera: Mechanizm świadomości "rzeszotowej": kultura masowa i jej wrogowie, nieoczekiwane efekty socjalizacji / Paweł Napieracz.
Zawiera: Między globalizacją a lokalizmem - kontekst edukacyjny: etapy globalizacji, przemiany społeczności lokalnych, czyli w kierunku lokalizmu, między sprawnościami a wiedzą specjalistyczną / Andrzej Kościołek.
Zawiera: System edukacji wobec problemów mniejszości narodowych i etnicznych - na przykładzie Romów: sytuacja edukacyjna mniejszości narodowych i etnicznych, położenie społeczne polskich Romów, przejawy uprzedszń i dyskryminacji spoęłcznej, wspieranie społęczności romskiej w Polsce - przykłady inicjatyw / Lech Zakrzewski.
Zawiera: Życie "na przemiał" jako wyzwanie edukacyjne: kultura i struktura społeczna w wymiarze "odpadów", edukacja w późnej nowoczesności / Maria Sroczyńska.
Zawiera: Strategie rozwojowe systemów edukacyjnych - na przykładzie wybranych krajów: dostosowanie zasobób ludzkich do wymogów rynku pracy, podwyższanie jakości kształcenia, przeciwdziałanie zróznicowaniu społęcznemu, wspieranie konkurencyjności i innowacyjności gospodarki, kształtowanie świadomości społęczeństwa / Adam Oleksiuk.
Zawiera: Zadania obecnego etapu realizacji Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego: zapewnienie jakości kształcenia, dwustopniowy system studiów wyższych / Stanisław Macioł.
Zawiera: Szkolnictwo i nauczyciel w Unii Europejskiej:system edukacyjny krajów UE, kształcenie i doskonalenie nauczycieli w krajach UE, sytuacja społeczno-zawodowa nauczycieli w UE, reforma systemu edukacji w Polsce, unijne programy oświatowe / Renata Miszczuk.
Zawiera: Udział szkolnych klubów europejskich w promowaniu europejskiego wymiaru w edukacji: geneza i założenia działalności Szkolnych Klubów Europejskich, organizacja Szkolnego Klubu Europejskiego, tematyka zajęć w Klubach Europejskich / Klaudia Cenda.
Zawiera: Edukacja integracyjna jako wyzwanie pedagogiki XXI wieku: dylematy kształcenia integracyjnego, postawy uczniów wobec integracji edukacyjnej / Mirosław Rutkowski.
Zawiera: Uczestnictwo osób niepełnosprawnych w europejskim szkolnictwie wyższym: społeczne i indywidualne ujęcie niepełnosprawności, edukacja osób niepełnsoprawnych w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej / Witold Janocha.
Zawiera: Nauczanie religii w wybranych krajach Europy na przełomie tysiącleci: lekcje religii w szkole w krajach europejskich, lekcje religii poza szkołą / Małgorzata Strzelec.
Zawiera: System edukacyjny a rynek pracy w Polsce w okresie transformacji: edukacja a rynek pracy - tendencje ogólne, problemy lokalnego rynku pracy w województwie świętokrzyskim / Janusz Jarosiński.
Zawiera: Wpływ rynku pracy na sposób postrzegania zadań uczelni wyższych (w świetle opinii studentów i pracodawców): wprowadzenie - przedmiot analizy, potrzeby rynku pracy, czynniki decyzji edukacyjnych i zawodowych studentów / Janusz Jarosiński.
Zawiera: Edukacja konsumenta a cele społeczne przedsiebiorstwa - wybrane uwarunkowania (komunikat z badań): materiał i metody badań, postawy studentów wobec idei Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw (CRS) / Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek.
Zawiera: Edukacja a problemy ludzi młodych na regionalnym rynku pracy: Cechy strukturalne bezrobocia w województwie świętokrzyskim, czynniki wpływające na regionalny rynek pracy, preferencje edukacyjne młodzieży / Bartosz Jarosiński.
Zawiera: Rola poradnictwa zawodowego w edukacji osób bezrobotnych na przykładzie województwa świętokrzyskiego: największe wyzwanie - ludzie bez pracy,kwalifikacje osób bezrobotnych na świętokrzyskim rynku pracy, realia zatrudnienia, wpływ aktywnych programów rynku pracy na zatrudnienie / Marek Gębski
Zawiera: Kompetencje informatyczne nauczycieli - pracowników samorządów lokalnych: technologia informacyjna w zarządzaniu oświatą na szczeblu samorządów lokalnych, wyniki badań w zakresie kompetencji informatycznych nauczycieli / Ryszard Błaszkiewicz.
Zawiera: Czynniki selekcji szkolnej - kontekst teoretyczny: przegląd teorii czynników selekcji szkolnej, koncepcje czynników selekcji szkolnej - aspekt historyczny, współczesne teorie czynników selekcyjnych, selekcja w polskiej szkole - kwestie sporne / Elżbieta Lisowska.
Zawiera: Środowisko rodzinne wobec zagrożeń XXI wieku - wybrane aspekty: alternatywne wzory życia rodzinnego, mass media a zagrożenie wartości rodzinnych / Jolanta Biała.
Zawiera: Dylematy współczesnej szkoły - dialog pokoleń: nauczyciel - uczeń (ograniczenia i mozliwosci dialogu), o micie nauczyciela "z powołania" / Wioleta Bryniewicz.
Zawiera: Stres i jego nastepstwa w zawodzie nauczyciela: objawy stresu, stres psychologiczny a zdrwie i choroba, syndrom "wypalenia zawodowego" w pracy nauczyciela, konsekwencje stresu na poziomie organizacyjnym / Maria Katarzyna Grzegorzewska.
Zawiera: Kompetencje ucznia w obliczu wyzwań edukacyjnych XXI wieku: zadania edukacji XXI wieku, kompetencje ucznia / Małgorzata Wasilewska.
Zawiera: Dylematy kształcenia uczniów zdolnych: stanowiska teoretyczne wobec kształceniauczniów zdolnych, modele kształcenia uczniów zdolnych w innych krajach, kształcenie uczniów zdolnych w POlsce / Teresa Giza.
Zawiera: Kształtowanie umiejętności "radzenia sobie" z sytuacjami trudnymi:Teoria stresu Richarda Lazarusa, wyuczona bezradność i optymizm, kształtowanie odporności psychicznej, techniki relaksacyjne jako metoda "radzenia sobie" w trudnych sytuacjach / Justyna Mróz.
Zawiera: Powrót z zagranicy a adaptacja w szkole: szkoła polska jako miejsce nieprzyjazne polskiemu uczniowi, przejawy trudności adaptacyjnych młodzieży / Ewa Lech-Piwowarczyk.
Zawiera: Stosunek młodzieży gimnazjalnej do osób w wieku senioralnym: przebieg i wyniki badań, stosunek młodzieży do osób starszych waspekcie płci i wieku / Agata Jopkiewicz.
Zawiera: Edukacja zdrowotna a kształtowanie postaw prozdrowotnych: zadania oświaty onkologicznej, cechy edukacji zdrowotnej / Jolanta Grzela.
Zawiera: Nauczyciel wobec zjawiska przemocy - na przykładzie szkół gimnazjalnych: przeciwdziałanie przemocy w szkole - w opinii gimnazjalistów / Żaneta Stasieniuk.
Zawiera: "Kozioł ofiarny" i "kat" w szkole - mechanizmy psychospołeczne: rola "kozła ofiarnego" - cechy charakterystyczne, przyczyny stania się "kozłem ofiarnym", sposoby dokuczania, skutki bycia "kozłem ofiarnym", pytania zadawane przez "kozłów ofiarnych", postawy otoczenia wobec kozłów ofiarnych, rady dla kozłów ofiarnych,rola "kata" w świadomości słuchaczy, przyczyny stania się katem w oczach "obserwatorów", motywy dokuczania innym według "katów", psychospołęczne mechanizmy ujawniania się roli "kata" i "kozła ofiarnego" / Edyta Anna Kowalczyk.
Zawiera: Rodzina dysfunkcjonalna wyzwaniem edukacyjno-wychowawczym: rodzina dysfunkcjonalna wyzwaniem edukacyjnym, rodzina dysfunkcjonalna w wymiarze działań naprawczych / Tadeusz Sakowicz.
Zawiera: Nadzieja potrzebna Europie (refleksje na marginesie Adhortacji Jana Pawła II - Excelsia in Europa): nadzieja i jej rola w życiu, źródło i istota nadziei, psychologiczne i filozoficzno-ideologiczne aspekty nadziei, skutki braku nadziei, potrzeba nadziei w rozwiązywaniu współczesnych problemów Europy, indywidualne i społeczne zagrożenia nadziei w kulturze Europy, oznaki obecności nadziei w Europie, chrześcijańska nadzieja darem dla Europy / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Trauma i edukacja: edukacja po Holokauście / Adam A. Zych.
Zawiera: Technologie, intencje, artefakty: ogólna charakterystyka technologii i jej filozofii, postęp a rozwój technologiczny, technologia jako nasze nowe środowisko, etyka w kontekście technologii / Paweł Bernat.
Zawiera: Edukacyjne aspekty autokreacji: podstawy autokreacji: wolność i odpowiedzialność (autonomia), podstawa kreatywności: wiedza (cel dukacji), cztery wymiary autokreacji / Monika Kardaczyńska.
Zawiera: Logika a wyzwania edukacyjne XXI wieku - w świetle teorii J. Macnamary: funkcjonowanie kompetencji logicznej - teoria J. Macnamary, uczenie się kwantyfikatorów "wszystkie" i "niektóre", uwagi ogólne o uczeniu się i logice / Kazimierz Dyrda.
Zawiera: O celach kształcenia - znaleźć pracę czy lepiej być?: "ciemne" strony edukacji, gdzie jestesmy i co możemy zrobić? / Waldemar Korczyński.
Zawiera: Kształcenie etyczne w szkole: kształcenie a rozwój, etyka w szkole jako instytucji usługowej / Katarzyna Trębicka.
Zawiera: Plagiat jako problem moralny: stosunek do "ściągania" w Polsce i za granicą, plagiat internetowy, moralny aspekt ściągania - reakcje na plagiat / Ewa Lech-Piwowarczyk.
Zawiera: "Aby wypełnić pustkę" - psychologia egzystencjalna i logoterapia w odpowiedzi na problemy współczesnej młodzieży: kondycja egzystencjalna współczesnej młodzieży, profilaktyka, prewencja i reedukacja egzystencjalna / Monika Majewska.
Zawiera: Encykliki Jana Pawła II źróla edukacji XXI wieku: "pełny" człowiek głównym przedmiotem troski Kościoła, zagrożenia życia jedniostjkowego i społecznego ze strony współczesnej cywilizacji / Piotr Iwański.
Rola edukacji w zmieniającym się społeczeństwie. Europejski wymiar polskiego szkolnictwa. System edukacji a rynek pracy. Problem edukacyjno-wychowawczy w środowisku polskiej szkoły. Alternatywne spojrzenie na edukację.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-223.
Zawiera: Kultura i wychowanie.
Zawiera: Wokół istoty kultury i jej funkcji: potoczne i naukowe rozumienie kultury, relacja między pojęciami kultura i cywilizacja, projekt podstawowej klasyfikacji kultur, kultura z "drugiej strony" - jej ambiwalentne i negatywne funkcje, pytania ułatwiajace analizę kultury.
Zawiera: Kulturowe i moralne podstawy edukacji: paradygmat rozwoju kultury Margared Mead, asymilacyjna rola wychowania w kulturze ; Animacja kulturalna instrumentem humanistycznego i tożsamościowego wzbogacania ludzi ; Wyjątkowość przemian współczesnej cywilizacji ; O prymat etycznej opcji uniwerslaizmu w całożyciowej edukacji ; Ewolucja systemu pracy dyrektywą dla edukacji.
Zawiera: Globalne zagrożenia świata wyzwaniem dla edukacji ; Ważbne idee edukacyjne w świetle raportów Klubu Rzymskiego (rozwój czy asceza, imperatyw powszechnego i ustawicznego uczenia się, o humanizację mikroelektroniki, Aurelio Peccez o przyszłości, potrzeba pilnych działań globalnych) ; Aktualność Deklaracji Organizacji Narodów Zjednoczonych "O wychowaniu społeczeństw w duchu pokoju: pedagogiczny charakter Deklaracji, u filozoficznych źródeł wojny, potrzeba rewizji treści i metod wychowania, o etyczną koncepcję przygotowania ludzi do życia w pokoju ; Rozwój zaufania między narodami i państwami szansą ludzkości: geneza kryzysu zaufania w życiu międzynarodowym, przyczyny nieufnosci - próba klasyfikacji, ludzie i narody potrzbuja zaufania, o udział kultury w budowie zaufania między narodowami.
Zawiera: Homo fidens - postulowany człowiek pokojowego świata: o nowa koncepcję człowieka przyszłości, propokojowa edukacja podstawą rozwoju zaufania międzynarodowego, papież pOlak w obronie najwyższych uniwerslanych wartosci i zaufania międzynarodowego.
Zawiera: Zaufanie w świetle psychologii ; Nowa świadomość ekologiczna nadzieją dla ludzkości: europejski rodowód antropocentryzmu przyrody, holistyczne pojmowanie przyrody w XX stuleciu, kumulacyjny charakter dewastacji przyrodniczych, Organizacja Narodów Zjednoczonych w obronie przyrody świata, ku powszechnej edukacji ekologicznej, perspektywy i bariery edukacji globalnej - przyczyny i istota globalizmu, w poszukiwaniu podstaw edukacyjnej doktryny globalnej.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii.)
Bibliogr. s. 139-[146].
Zawiera: Przemiany współczesnego rynku pracy: zmiany na rynku pracy w Polsce oraz ich konsekwencje dla doradztwa i poradnictwa zawodowego ; Wzrastające zanczenie mobilności zawodowej ; Przemiany demograficzne polskiego społeczeństwa ; Wiedza i kompetencje współczesnych pracowników ; Wyzwania stojące przed współczesnymi organizacjami.
Zawiera: Rozwój zawodowy dzieci i młodzieży ; Społeczne mechanizmy kształtowania się obrazu zawodowego własnej osoby ; Wybrane teorie rozwoju zawodowego ; Środowiskowe czynniki rozwoju zawodowego.
Zawiera: Doradztwo zawodowe: czym jest?, rodzice w roli doradców, formy profesjonalnego i nieprofesjobnalenego doradztwa zawodowego.
Zawiera: Zrozumieć dziecko, pomóc mu poznać i zrozumieć siebie: poznanie samego siebie, preferencje i zainteresowania zawodowe, wartości i cele związane z pracą, temperament i style poznania/działania, inne czynniki wpływające na trafność wyboru drogi kariery.
Zawiera: Metody poznawania świata zawodów: świat zawodów a styl życia i struktura tożsamości, planowanie ścieżki edukacji jako sposób tranzycji do świata zawodów.
Zawiera: Planowanie przyszłości zawodowej.
Zawiera: Prowadzenie rozwoju zawodowego dziecka krok po kroku ; Początek edukacji zawodowej ; Krok pierwszy: zabawa pracą, Krok drugi: podejmowanie decyzji zawodowych ; Krok trzeci: przygotowanie do formalnego uczestnictwa w rynku pracy ; Zagrożenia rozwoju zawodowego dziecka i adolescenta.
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Symbol UKD: 378.016:37
Tyt. grzb.: Materiały metodyczne.
Bibliogr. s. 557-562 i przy rozdz.
Zawiera: Opis metod wykorzystanych w scenariuszach / Beata Owczarska. Ewaluacja dydaktyczna / Beata Owczarska.
Zawiera: Podstawy nauk o wychowaniu.
Zawiera: Antyczne ideały wychowania (grecka agora) / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Polska myśl pedagogiczna epoki odrodzenia / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: O trudnościach, konieczności i możliwości istnienia pedagogiki ogólnej / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: O pozycji praktyki pedagogicznej w całościowej praktyce życiowej człowieka / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne - konferencja naukowa / Mikołaj Janic.
Zawiera: Główne postulaty kształcenia dorosłych / Mikołaj Janic.
Zawiera: Wychowanie jako pomoc w emancypacji / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Wychowanie a wielowymiarowość w systemowej teorii społeczeństwa / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: W poszukiwaniu systemu wartości / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Rodzina kolebka wartości / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych.
Zawiera: Metody badań pedagogicznych. Cz. 1-2 / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Historyczny rozwój pedagogiki porównawczej / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Metody i teorie w pedagogice porównawczej. Międzynarodowe badania osiągnięć szkolnych. Porównywalność zjawisk pedagogicznych. Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Edukacji. Systemy szkolne i ich typologia / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Dydaktyka szkolna (cz. 1-3) / Mikołaj Janic.
Zawiera: Skuteczny nauczycieli - skuteczny uczeń (efektywna praca dydaktyczna). Wsparcie pedagogiczne w perspektywie psychologii rozwojowej / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Zawód nauczyciel (Cz. 1-2) / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Socjologia edukacji (cz. 1-2) / Mikołaj Janic.
Zawiera: Podstawy prawa oświatowego (cz. 1-2)/ Beata Owczarska
Zawiera: Subdyscypliny pedagogiki. Sabat czarownic - negatywne zjawiska społeczne (patologie) w Polsce. Współczesna problematyka społeczna w Polsce w ujęciu medialnym / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Rozróżnianie pojęć w zakresie edukacji dorosłych. Rozwój człowieka w badaniach empirycznych. Teoria Eriksona i Levinstona. Tematy i problemy współczesnej edukacji dorosłych / Hanna Kołodziejczyk.
Zawiera: Geneza i rozwój pedagogiki pracy. Perspektywy zawodowe absolwentów kierunków humanistycznych w Polsce i Europie. Pedagogika resocjalizacyjna / Beata Owczarska.
Zawiera: Zaspokajanie potrzeb ponadpodmiotowych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Postawy opiekuńcze. Wymiary opieki / Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski.
Zawiera: Pedagogika mediów i edukacja medialna. Szkoła w mediach / Mikołaj Janic.
Zawiera: Uczeń wybitnie zdolny. Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. W świecie osób niepełnosprawnych - zrozumieć innych, zrozumieć siebie. Rola i zadania szkoły w zakresie promocji zdrowia./ Agnieszka Ciszewska, Sebastian Ciszewski,
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 613-640.
Zawiera: Wprowadzenie; Świat międzykulturowy i psychologia międzykulturowa; Psychologia społeczna pozornie akulturowa, czyli amerykańska i jej ewolucja w kierunku uwzględniania innych kultur; O tej książce i sobie samym oczami autora.
Zawiera: Rozdział 1. Paradygmaty psychologii i suwerenność psychologii kulturowej; Trzy paradygmaty psychologii; W poszukiwaniu specyfiki dyscypliny: człowiek istota społeczna czy kulturowa; Cztery podejścia do rozumienia pojęcia kultura dla psychologii międzykulturowej; Memetyka i czy zwierzęta posiadają kulturę?; Podejście materialistyczne. Szkoła funkcjonalistyczna w antropologii i model eko-kulturowy w psychologii; Kultura jako ujarzmienie Natury oraz symboliczna projekcja ludzkiej psyche. Freud i Jung; Kultura jako usensownianie ludzkiej egzystencji. Podejście semiotyczne i aksjologiczne; Rodzina nauk z pogranicza psyche i kultury; Psychologia międzykulturowa typu "cross"; Psychologia kulturowa i indygeniczna; Psychologia międzykulturowa (inter; PIK); Orientacja teoretyczna "Kulturowych ram zachowań społecznych"; Skrypty i wymiary kultury. Podstawowe pojęcia wraz z ich ilustracjami; Kulturowe skrypty zachowań i eksperyment kulturowy; Psychologiczne wymiary kultury (PWK) i zagadnienia metodologiczne.
Zawiera: Rozdział 2. Ekokulturowy model uwarunkowań psychiki; Model ekokulturowy Johna Berry'ego; Adaptacja biologiczna i transmisja genetyczna: tolerancja na laktozę; Ekologiczne uwarunkowania percepcji: złudzeń optycznych i trójwymiarowego widzenia; Kontekst ekokulturowy a poznawcza i społeczna zależność - niezależność; program badawczy Johna Berry'ego; Model ekokulturowy w badaniach Pierre'a Dasena nad piagetowskimi stadiami rozwoju intelektualnego; System ekokulturowy a orientacja przestrzenna: podejście indygeniczne; Klimat a kultura honoru i agresja; Warunki ekologiczne kultury honoru i jej psychologiczne konsekwencje; Wpływ klimatu (temperatury) na zachowania agresywne, prospołeczne i tempo życia; Inne dziedziny wpływu klimatu na życie społeczne: autorytaryzm, tempo życia i zachowania prospołeczne; Model ekokulturowy dziś i w przyszłości. Wzajemny determinizm klimatu i życia społecznego.
Zawiera: Rozdział 3. Psychologiczne wymiary kultur. Badania Hofstede; Psychologiczne wymiary kultury według Hofstede; Wielka Piątka Hofstede; Dystans władzy; Indywidualizm - kolektywizm; Męskość - kobiecość; Unikanie niepewności; Orientacja czasowa odległa; Kultura a religia. Protestanckie zakorzenienie wymiarów kultury; Kultura a osobowość. Zależności między dwoma Wielkimi Piątkami; Model Wielkiej Piątki w międzykulturowych badaniach osobowości; Analizy korelacyjne między obu Wielkimi Piątkami; Konsekwencje kultury - podsumowanie i ocena "Culture's consequences".
Zawiera: Rozdział 4. Dziesięć wymiarów projektu GLOBE I siedem według Trompenaarsa. Korekta Hofstede; Świat rozpostarty na dziewięciu wymiarach projektu GLOBE; Pierwsza triada GLOBE: wymiary zadaniowe jakości wykonania, orientacji przyszłościowej i unikania niepewności; Druga triada GLOBE: Dystans władzy oraz kolektywizm rodzinny i instytucjonalny; Trzecia triada GLOBE: równość płci, asertywność i orientacja humanistyczna; Granice kulturowe na Odrze, Bugu i Morzu Bałtyckim. Polska a Niemcy, Rosja i Szwecja - do których sąsiadów nam bliżej? Kulturowe unikanie niepewności a jednostkowy poziom aspiracji; wartości osobiste, praktyki kultury własnej oraz kraju przebywania: wymiary GLOBE w kontekście interakcji międzykulturowej; Od Parsonsa do Trompenaarsa: Kolejny makro-psychologiczny projekt badawczy nad wymiarami kultury w obszarze biznesu międzynarodowego; GLOBE - podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 5. Schwartza kulturowa mapa świata oparta na badaniach wartości; Koncepcja wartości, narzędzia pomiarowe i strategie badawcze; Struktura wartości: poziom jednostkowy; Konsekwencje wartości w życiu jednostek; Wartości jako atrybuty kultur i kulturowa mapa świata; Konsekwencje kulturowych wymiarów wartości; Wartości jako kulturowe korelaty zmiennych ekonomiczno-politycznych; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 6. Konsekwencje kultur indywidualistycznych i kolektywistycznych dla konstrukcji i regulacyjnych funkcji "ja"; Pomiar indywidualizmu - kolektywizm na poziomie jednostkowym. Szkoła Triandisa i jego uczniów; Metanaliza skal IND - KOL; "Ja" w języku i w kulturze. Zaimek osobowy "ja" oraz spontaniczne właściwości psychologiczne "ja"; Czy mechanizm podnoszenia poczucia własnej wartości jest uniwersalną właściwością wszystkich ludzi?; Struktura "ja" współzależnego i niezależnego oraz konsekwencje regulacyjne; Kulturowa teoria Markus-Kitayamy; Jak Amerykanie i Japończycy opisują własne "ja" oraz jakie emocje żywią dla siebie i swych dokonań; Zachowanie twarzy a dążenie do podnoszenia poczucia wartości jako dwie kulturowe postaci dobrego "ja"; Spór Heine vs. Sedikides; "Amae". Czy klucz do zagadki japońskiej psyche?; Konformizm a kultura indywidualistyczna i kolektywistyczna; Kultura wysokiego i niskiego kontekstu, czyli komunikacja pośrednia i bezpośrednia; Protestancka ideologia relacyjna. Komunikowanie się w pracy i w życiu prywatnym; Komunikacja nie wprost w relacjach międzykulturowych (inter); Asertywność i grzeczność jako style bycia i komunikowania interpersonalnego; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 7. Od przetrwania do dobrostanu. Problematyka szczęścia w życiu jednostki i społeczeństwa; Od filozofii hedonizmu i eudajmonizmu do psychologii empirycznej dobrostanu uprawianej pod tymi nazwami; Komponenty i pomiar dobrostanu; Skale pomiarowe dobrostanu w ramach podejścia hedonistycznego; Pomiar jakości życia w podejściu eudajmonistycznym; Szczęśliwy człowiek. Determinanty dobrostanu jednostkowego; Młodzi, piękni i bogaci; Cechy osobowości a dobrostan; Bliskie związki a dobrostan; Religia i religijność; Zaufanie i kapitał społeczny; Szczęśliwy człowiek - podsumowanie; Szczęśliwe kraje i determinanty dobrostanu na poziomie makro; Światowa mapa dobrostanu i jego uwarunkowania; Dobrobyt materialny społeczeństw a ich dobrostan psychiczny; Stałość dobrostanu na poziomie kraju w perspektywie historycznej; Od r = 0,70 na poziomie kulturowym do r = 0,10 na poziomie jednostkowym: różnice w stopniu materializacji dobrostanu społeczeństw i osób; Religijność, wolność i wymiary kulturowe dobrostanu; Zaufanie i kapitał społeczny a cynizm. Komunizm jako źródło nieszczęścia; Zadowolenie Polaków z życia własnego oraz z sytuacji kraju w perspektywie historycznej i współczesnej.
Zawiera: Rozdział 8. Epistemologia kulturowa I. Atrybucje przyczynowe, światopoglądy i aksjomaty społeczne; profesjonalny naukowiec a amator. Wyjaśnianie naukowe a psychologia atrybucji przyczynowych; Czy potoczne myślenie przyczynowe przypomina logikę wyjaśnień naukowych?; Świat tradycjonalistyczny - nowoczesny - ponowoczesny w światopoglądzie i dyskursie; Aksjomaty społeczne. Przekonania o prawidłowościach rządzących światem; Aksjomaty społeczne - międzykulturowy projekt badawczy Bonda-Leunga; Aksjomaty społeczne - poziom jednostkowy. Pięć wymiarów przekonań; Indywidualne korelaty i konsekwencje aksjomatów społecznych; Cyniczne widzenie świata społecznego w Polsce. Okresy komunizmu i postkomunistycznej transformacji; Badania nad cynizmem w perspektywie historycznej. Stosunki polsko-rosyjskie; Cynizm i jego szczególne konsekwencje w kulturze polskiej. Czarny humor, sarkazm i kabaret polityczny; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 9. Epistemologia kulturowa II. Logika i myślenie analityczne oraz myślenie holistyczne; Kultura myślenia - filozoficzne podstawy stylów poznawczych; Myślenie "prelogiczne" i "prawo partycypacji"; Filozoficzne podstawy myślenia w kulturze Dalekiego Wschodu ; Konsekwencje różnic epistemologicznych między cywilizacjami Wschodu i Zachodu; Wnioskowanie logiczne i wrażliwość na sprzeczność; Dysonans poznawczy - klasyka psychologii...euroamerykańskiej; Zasady klasyfikacji i rola kontekstu; Przyczynowość w świecie fizykalnym oraz ludzkim; Znaczenie kontekstu w percepcji i pamięci; Język a poznanie; Kulturowe ramy nauczania i uczenia się; Epistemologia kulturowa, style myślenia i problem inteligencji.
Zawiera: Rozdział 10. Ramy zachowań społecznych w kulturze polskiej. Od makropsychologii międzykulturowej do psychologii indygenicznej; Zarys założeń teoretycznych psychologii indygenicznej; Skąd i jak ukształtował się psychologiczny profil polskiej kultury. Geneza jako historia; Kulturotwórcza rola katolicyzmu w genezie polskiej mentalności; Rodzinocentryczny styl życia i deficyt instytucji społeczno-państwowych; Trzysta lat zagrożeń, utraty, odzyskiwania i niepewnej suwerenności; Kwestionariusz Wartości i Skryptów Kulturowych i metodyka badań posługujących się nim; Metodyka badań nad wartościami kulturowymi: aspekt realny i idealny; Psychologiczne wymiary kultury polskiej. Wyniki badań; Humanizm-materializm jako trzonowy wymiar; Humanizm a inne psychologiczne wymiary kultury; Czterowymiarowy profil polskiej kultury i porównania międzykulturowe; Dalsze badania nad czterowymiarową strukturą wartości w kontekście międzykulturowym; Swoi i obcy. Konsekwencje orientacji humanistycznej dla stosunków międzygrupowych; Humanizm czy personalizm? - Podsumowanie 20 lat badań nad humanizmem jako rdzennym wymiarem kultury polskiej; Inni autorzy o innych charakterystykach psychologicznych polskiej kultury; Skrypty afektywne według Wierzbickiej; Kultura narzekania według Wojciszke; Zakończenie. Polska kultura w Unii Europejskiej.
Zawiera: Rozdział 11. Natura a kultura. Dobór płciowy, miłość i kultura rodzaju; Psychologia ewolucyjna. Założenia i wyniki badań nad preferencjami i doborem płciowym; Badania empiryczne weryfikujące koncepcje psychologii ewolucyjnej w zakresie atrakcyjności fizycznej i doboru partnerów; Socjobiologiczny uniwersalizm a różnice kulturowe w pozyskiwaniu partnerów seksualnych; Ocena i krytyka koncepcji psychologii ewolucyjnej w zakresie relacji; Miłość; Czy w socjobiologii jest miejsce na miłość romantyczną? Badania nad romantycznym przywiązaniem w projekcie ISDP; Teorie miłości w psychologii społecznej i ich kulturowa walidacja; Co to jest miłość romantyczna i czy jest ona zjawiskiem uniwersalnym?; Kultura i tożsamość rodzaju; Nacechowanie płciowe ról społeczno-zawodowych, polaryzacja i tożsamość rodzaju; Kultura rodzaju i polska kobiecość kulturowa. Dzisiejszy stan wiedzy i problemy na przyszłość.
Zawiera: Rozdział 12. Psychologia kulturowa relacji wewnątrz- i międzygrupowych. Tożsamość oraz reprezentacje innych; Tożsamość społeczna; Krytyka teorii tożsamości społecznej - perspektywa wewnętrzna; Tożsamość osobista i społeczna - teoria Marii Jarymowicz; Teoria tożsamości społecznej z perspektywy psychologii kulturowej; Tożsamość kulturowa; Tożsamość kulturowa w teorii opanowywania trwogi; Przynależność etniczna, skrypty kulturowe i ich aprecjacja; Tożsamość kulturowa przełączana, czyli podwójne funkcjonowanie poznawcze u osób dwukulturowych; Tożsamość kulturowa (religijna) a stosunek wobec odmienności (tolerancja); Podsumowanie; Stereotypy; Definicje. Koncepcja pojęciowa stereotypu; Geneza; Pomiar; Funkcje i konsekwencje; Oddziaływania. Co robić, jak modyfikować stereotypy?; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 13. Psychologia akulturacji; Typy grup podlegających akulturacji; Polskie doświadczenia wychodźstwa oraz początki badań nad emigracją; Polska: społeczeństwo tworzące naród emigrantów?; Emigracja zarobkowa i początki prac badawczych nad akulturacją; A-B-C akulturacji oraz koncepcje szoku i stresu; Model teoretyczny Johna Berry'ego; Cztery warianty polityki i struktury społeczeństwa w zakresie relacji swoi - obcy i problematyka wielokulturowości; Badania nad ideologią i postawami wobec wielokulturowości; Strategie akulturacyjne jednostek; Empiryczna weryfikacja modelu Berry'ego; Główne rezultaty empiryczne w ramach modelu Berry'ego i ich krytyczna analiza; Najnowsze prace w ramach modelu Berry'ego: projekt International Comparative Study of Ethnocultural Youth; Integracja rozumiana i badana na pięć sposobów w kierunku kulturowego modelu akulturacji; Kulturowa psychologia akulturacji; Badania w ramach kulturowego modelu akulturacji; Czy migracje zagraniczne powodują zmianę osobowości; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 14. Stosowana psychologia międzykulturowa: Założenia i realizacje treningów kompetencji i komunikacji międzykulturowej (we współpracy z Anną M. Chodynicką); Od etnocentryzmu do etnorelatywizmu, czyli rozwojowy model wrażliwości międzykulturowej M. Bennetta; Stadium etnocentryzmu; Etnorelatywizm; Trening interpersonalny, czyli ćwiczenia w nabywaniu kultury amerykańskiej; Kontekst kulturowy treningu interpersonalnego (ecounter groups) i rozwoju osobistego; Krytyczne spojrzenie na treningi interpersonalne; Szkolenia i treningi kompetencji międzykulturowych; Szkolenia a treningi. Co jest przedmiotem nabywania kompetencji kulturowych? Trening kompetencji kulturowych; Teoria i praktyka standardów kulturowych A. Thomasa dla celów szkoleń międzykulturowych; Gry stymulacyjne; Trzy etapy treningu kompetencji i komunikacji kulturowej według D. Pinto; Treningi i szkolenia międzykulturowe w Polsce; Szkolenie dla repatriantów z Kazachstanu; Treningi międzykulturowe dla studentów. Szkolenia polsko-francuskie; Szkolenia dla przedsiębiorstw; Festiwale wielokulturowe: Nabywanie doświadczenia i wrażliwości na ubogacającą odmienność innych w Kanadzie; Warszawski Tydzień Wielokulturowy - Łączyć ucząc i bawiąc; Przyszłość ruchu na rzecz świadomości, wrażliwości i edukacji wielokulturowej w Polsce. Zadania psychologów międzykulturowych; Słowo końcowe.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do socjologii / Barbara Szacka. - Wyd. 2 popr. i uzup. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2008. - 530 s. : il. ; 25 cm.
Bibliogr. s. 485-509.
Zawiera: Przedmowa do wydania drugiego; Przedmowa.
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PROLEGOMENA.
Zawiera: Rozdział I. CHARAKTER SOCJOLOGII I HISTORYCZNE WARUNKI JEJ POWSTANIA; Przedsocjologiczna wiedza o społeczeństwie; Przedsocjologiczna refleksja teoretyczna; Wiedza potoczna i wiedza naukowa; Historyczne warunki narodzin socjologii jako dyscypliny naukowej; Socjologia jako dyscyplina naukowa; Kształtowanie się socjologii jako dyscypliny naukowej; Socjologia jako jedna z nauk społecznych; Wewnętrzne zróżnicowanie socjologii; Socjologia współczesna; Socjologia współczesna a powojenna socjologia polska; Metody i narzędzia badawcze socjologii; Empiryczne poznawanie społeczeństwa; Narzędzia badawcze socjologa; Socjologia jako dyscyplina użyteczna praktycznie.
Zawiera: Rozdział II. BIOLOGICZNE PODSTAWY ŻYCIA SPOŁECZNEGO Z PERSPEKTYWY BIOLOGII EWOLUCYJNEJ; Ekologia, etologia i socjobiologia; Podstawowe problemy życia społecznego istot żywych; Sposoby rozwiązywania problemów życia społecznego wśród kręgowców; Mechanizmy ograniczania agresji; Współpraca i współdziałanie; Życie społeczne człowieka z perspektywy biologii ewolucyjnej.
Zawiera: Rozdział III. KULTURA; Kultura jako wyróżnik człowieka; Charakterystyka kultury jako atrybutu człowieka; Treść kultury; Wielość kultur i relatywizm kulturowy; Wielość kultur; Relatywizm kulturowy; Dziedziny kultury i kultura symboliczna; Kultura symboliczna; Kultura jako przedmiot zainteresowania socjologii.
Zawiera: Rozdział IV. ZMIANA SPOŁECZNO-KULTUROWA; Klasyczne teorie rozwoju społecznego: marksizm i ewolucjonizm; Marksizm; Ewolucjonizm; Typy społeczeństw; Społeczeństwo tradycyjne; Społeczeństwo przemysłowe; Społeczeństwo poprzemysłowe, ponowoczesne i informacyjne; Teorie modernizacji, konwergencji i zależności; Modernizacja; Koncepcja zależności i systemu światowego; Działania ludzi oraz ruchy jako czynniki zmiany; Ruchy społeczne.
Zawiera: CZĘŚĆ DRUGA. CZŁOWIEK W SPOŁECZEŃSTWIE.
Zawiera: Rozdział V. INTERAKCJE SPOŁECZNE; Pojęcie interakcji społecznej; Interakcje jako przedmiot zainteresowania psychologii; Interakcje jako przedmiot zainteresowania socjologii; Interakcja jako wymiana; Interakcja jako gra; Interakcja jako komunikacja; Społeczeństwo z perspektywy interakcji; Instytucje.
Zawiera: Rozdział VI. SOCJALIZACJA; Pojęcie socjalizacji; Osobowość; Osobowość jako przedmiot zainteresowania antropologii społecznej i socjologii; Rola społeczna; Dwa kierunki zainteresowań rolą społeczną; Rola społeczna a osobowość; Tożsamość; Rodzaje socjalizacji; Socjalizacja pierwotna; Socjalizacja wtórna; Resocjalizacja.
Zawiera: Rozdział VII. KONTROLA SPOŁECZNA; Kontrola społeczna i porządek społeczny; Konformizm; Dewiacja; Co to jest dewiacja; Dewiacja jako przedmiot zainteresowania socjologii; Rola dewiacji w zbiorowości; Kontrola społeczna jako reakcja na dewiację.
Zawiera: CZĘŚĆ TRZECIA. ZBIOROWOŚCI SPOŁECZNE.
Zawiera: Rozdział VIII. GRUPA SPOŁECZNA; Grupa społeczna jako przedmiot zainteresowania socjologii; Małe grupy jako mikrostruktury społeczne; Struktury wewnątrzgrupowe; Struktura socjometryczna; Struktura przywództwa; Struktura komunikowania; Spójność grupy; Wybrane rodzaje grup; Grupa pierwotna; Grupy własna i obca; Grupa odniesienia.
Zawiera: Rozdział IX. ORGANIZACJA FORMALNA; Celowe grupy formalne, czyli organizacje; Historyczne źródła socjologii organizacji; Max Weber i typ idealny biurokracji; Teorie zarządzania; "Patologie" organizacji formalnych; Organizacje jako przedmiot zainteresowania socjologii; Trzy poziomy analizy problematyki organizacji.
Zawiera: Rozdział X. SPOŁECZNOŚĆ LOKALNA; Historyczne źródła socjologii społeczności lokalnych; Ferdinand Tönnies i dwa typy zbiorowości; Socjologia amerykańska okresu międzywojennego; Franciszek Bujak; Społeczność lokalna i zbiorowość terytorialna; Społeczność lokalna; Zbiorowość terytorialna; Społeczności lokalne i zbiorowości terytorialne jako struktury średniego poziomu; Lokalizm; Społeczności lokalne w epoce globalizacji społeczeństwa informacyjnego.
Zawiera: Rozdział XI. NARÓD; Naród jako przedmiot zainteresowania socjologii; Zbiorowość etniczna; Charakter zbiorowości etnicznej; Rodzaje grup etnicznych; Grupa etniczna a naród; Dwie drogi kształtowania się narodów w Europie; Naród a nowoczesność; Trzy fale ruchów narodowych i kształtowania się państw narodowych w epoce nowoczesnej; Państwa wielonarodowe i narody wieloetniczne; Konflikty etniczne; Zawiłe drogi kształtowania się nowoczesnych narodów: przykład Polski; Od państwa do narodu; Od narodu do państwa; Mniejszości narodowe i etniczne we współczesnej Polsce.
Zawiera: CZĘŚĆ CZWARTA. PODZIAŁY SPOŁECZNE.
Zawiera: Rozdział XII. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE I RUCHLIWOŚĆ SPOŁECZNA; Różnice i nierówności jako przedmiot zainteresowania socjologii; Trzy klasyczne spojrzenia na podziały społeczne; Karol Marks i pojecie historyczne klasy; Max Weber i trzy płaszczyzny podziałów społecznych; Koncepcje stratyfikacji (uwarstwienia); Klasy i warstwy - rozmaitość znaczeń; Klasa; Warstwa; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe; Klasyfikacje i skale zawodów; Prestiż zawodu; Ruchliwość społeczna.
Zawiera: Rozdział XIII. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE SPOŁECZEŃSTW PONOWOCZESNYCH; "Śmierć klas"; Klasa średnia; Underclass i marginalizacja społeczna; Bezrobocie; Bieda.
Zawiera: Rozdział XIV. ZRÓŻNICOWANIE SPOŁECZNE, NIERÓWNOŚCI I RUCHLIWOŚĆ SPOŁECZNA W POLSCE; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe w okresie PRL; Zróżnicowanie społeczno-zawodowe po zmianie ustrojowej 1989 roku; Ruchliwość społeczna; Charakter ruchliwości społecznej; Mężczyźni i kobiety w procesie ruchliwości społecznej; Polska klasa średnia; Nierówności społeczne w świetle antropologicznych badań poborowych; Wieś w układzie nierówności społecznych; Wieś-miasto jako wymiar zróżnicowania społecznego; Zróżnicowanie ludności wiejskiej; Zróżnicowanie rolników; Oblicze polskiej biedy; Miary ubóstwa i ich ograniczenia; Zasięg i głębokość polskiego ubóstwa; Stara i nowa bieda; Długotrwała bieda jako zalążek underclass.
Zawiera: Rozdział XV. RÓŻNICE PŁCI JAKO RÓŻNICE SPOŁECZNE; Kobiety jako przedmiot zainteresowania nauk społecznych; Społeczne różnice płci; Różnice płci w sferze pracy; Różnice płci w sferze władzy i polityki; Różnice płci w sferze obyczaju; Feminizm i ruchy kobiece; Dylematy feminizmu; Ideologie feministyczne; Współczesne ruchy kobiece; Wpływ feminizmu i ruchów kobiecych na prawo europejskie.
Zawiera: CZĘŚĆ PIĄTA. INSTYTUCJE.
Zawiera: Rozdział XVI. SFERA REPRODUKCJI; Rodzina jako instytucja; Biologiczne podłoże reprodukcji ludzkiej; Pojęcie rodziny; Rozmaitość form rodziny; Europejska rodzina w epoce przedprzemysłowej; Gospodarstwo domowe, czyli domostwo; Małżonkowie, rodzice, dzieci; Rodzina w społeczeństwie przemysłowym; Rodzina współczesna; Współczesna rodzina jako rzeczywistość empiryczna i jako wartość; Współczesna rodzina polska.
Zawiera: Rozdział XVII. SFERA POLITYKI; Polityka i władza; Prawomocność władzy; Państwo; Kształtowanie się nowoczesnych państw europejskich; Państwa narodowe we współczesnym świecie; Demokracja; Demokracja i liberalizm; Demokracja i biurokracja; Elity i demokracja.
Zawiera: Rozdział XVIII. SFERA EKSPRESYJNO-INTEGRACYJNA; Edukacja; Zadania szkoły; Oświata w układzie nierówności społecznych; Kultura symboliczna społeczeństwa masowego; Kultura masowa; Kultura popularna; Kultura popularna w epoce społeczeństw ponowoczesnych; Religia; Różnorodność religii; Religia w społeczeństwach przemysłowych kręgu kultury europejskiej; Religia jako przedmiot zainteresowania socjologii.
Zawiera: Aneks.
Zawiera: Rozdział XIX. OPINIA PUBLICZNA I JEJ BADANIE; Problemy z definicją pojęcia opinii publicznej; Początki badań opinii publicznej; Kto prowadzi badania opinii publicznej w Polsce współczesnej; Akademickie badania opinii: Polski Generalny Sondaż Społeczny; Badania w służbie praktyki politycznej: Eurobarometr; Rynek badań komercyjnych; Organizacje badaczy opinii publicznej i reguły profesjonalnego zachowania; Sondaże prywatne i publiczne; Metody zbierania danych i definicja badanej populacji; Tematyka badań opinii publicznej; Ustalanie listy ważnych spraw publicznych; Doraźne badania opinii publicznej; Badania systematyczne; Badania przedwyborcze; Uwagi końcowe.
Książka
W koszyku
Człowiek w pedagogice pracy / red. nauk. Barbara Baraniak. - Warszawa : Difin, 2012. - 395 s. : il. ; 23 cm.
(Engram.)
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Zawiera: Aktualność spuścizny naukowej Profesora Tadeusza Nowackiego w kształceniu doradców zawodowych w UKSW.
Zawiera: Spis treści:
Zawiera: Człowiek dla człowieka w relacjach międzyludzkich podmiotów uczących się, studiujących, nauczających i pracujących. Wybrane elementy przestrzeni edukacyjnej i ich znaczenie w kształceniu pedagogów / Kazimierz Uździcki.
Zawiera: Gra edukacyjnych pozorów? Uwag kilka o studiowaniu na kierunkach humanistycznych / Magdalena Piorunek.
Zawiera: Człowiek w procesach edukacyjnych ważnych dla przygotowania do pracy zawodowej. Aspiracje edukacyjne licealistów w refleksji badawczej / Barbara Borowska.
Zawiera: Przygotowanie do pracy w systemie edukacji - szanse, wyzwania, zagrożenia / Beata Jakimiuk.
Zawiera: Osoba dorosła wobec zmian w kwalifikacjach zawodowych / Elżbieta Sternal.
Zawiera: `` Książka w procesie enkulturacji dziecka niewidomego w młodszym wieku szkolnym / Emilia Śmiechowska-Petrovskij.
Zawiera: Człowiek wobec pracy, jej wymagań oraz zagrożeń. Kontrowersje wokół pracy jako wartości wychowawczej / Herbert Kopiec.
Zawiera: Znaczenie "kapitału intelektualnego" pracowników w nowoczesnej gospodarce / Jolanta Wilsz.
Zawiera: Wymagania procesu pracy wobec człowieka-pracownika i jego zatrudnienia / Barbara Baraniak.
Zawiera: Konflikty społeczne w pracy a wypadkowość / Józef Puchajda.
Zawiera: Człowiek wobec humanistyczno-humanizacyjnych wymiarów edukacji. Autoodpowiedzialność w pracy zawodowej / Zdzisław Wołk.
Zawiera: Profesor Janusz Tymowski i Jego wkład w rozwój wyższego szkolnictwa technicznego / Mariusz Portalski.
Zawiera: Integracja nauk humanistycznych współczesną potrzebą człowieka i wyzwaniem edukacyjnym XXI w./ Teresa Stachurska-Maj.
Zawiera: Edukacja humanistyczna dzisiaj - wybrane aspekty / Stefan Szałach.
Zawiera: Malarki to żony dla malarzy - polska edukacja artystyczna - równość płci czy zdolności? / Anna Steliga.
Zawiera: Działalność instytucji ojcowskich na rzecz równouprawnienia ojców ubiegających się o prawa do dziecka / Anna Dudak.
Zawiera: Człowiek wobec oczekiwań na różne formy wsparcia.
Zawiera: Upadek psychologii i poradnictwa zawodowego w Polsce po II wojnie światowej / Jolanta Lenart.
Zawiera: Zagrożenia wzroku człowieka we współczesnym świecie / Marzena Dycht.
Zawiera: Test "Barwy Preferencji Zawodowych" jako instrument wsparcia w planowaniu kariery zawodowej ucznia / Marian Piekarski.
Zawiera: Instytucjonalne wsparcie pracujących rodziców w opiece nad najmłodszymi dziećmi / Beata Krajewska.
Zawiera: Człowiek wobec zagrożeń środowiskowo-cywilizacyjnych. Człowiek wobec zagrożeń środowiska przyrodniczego / Danuta Cichy.
Zawiera: Homo laborans: pedagogiczno-ekologiczne implikacje / Edyta Wolter.
Zawiera: Kompetencje społeczno-medialne w kontekście wyzwań społeczeństwa wiedzy / Józef Bednarek.
Zawiera: Media cyfrowe - cyberprzestrzeń zagrożeniem dla rozwoju dzieci i młodzieży oraz funkcjonowania rodziny / Anna Andrzejewska.
Streszcz. ang. przy pracach. Spis treści także ang.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej